همزمان با فرارسیدن ماه محرم؛
برگزاری مراسم سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان در ادارهکل دامپزشکی استان گیلان
به گزارش روابط عمومی ادارهکل دامپزشکی استان گیلان، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، مراسم اقامه عزا در نمازخانه این ادارهکل برگزار شد و این آیین معنوی تا پایان دهه نخست محرم ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی ادارهکل دامپزشکی استان گیلان، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش، مراسم عزاداری و اقامه عزا با حضور مدیرکل، معاونان، مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه و جمعی از کارکنان ستادی در نمازخانه ادارهکل دامپزشکی استان گیلان برگزار شد.
در این مراسم، شرکتکنندگان با قرائت زیارت عاشورا و حضور در آیین مرثیهسرایی و ذکر مصیبت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا، با آرمانهای بلند نهضت عاشورا تجدید میثاق کردند.
حجتالاسلام والمسلمین محمدهادی احمدیپور، مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در ادارهکل دامپزشکی استان گیلان، در سخنانی با تبیین ابعاد فرهنگی و معرفتی قیام عاشورا، اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) الگوی ماندگار ایستادگی در برابر ظلم، احیای ارزشهای دینی و ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری و آزادگی در جامعه اسلامی است.
وی افزود: تبیین پیامها و درسهای واقعه عاشورا و زنده نگه داشتن شعائر حسینی، نقش مؤثری در تعمیق باورهای دینی، ارتقای معنویت در محیطهای اداری و تقویت روحیه مسئولیتپذیری و خدمت صادقانه در میان کارکنان دارد.
مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در ادارهکل دامپزشکی استان گیلان همچنین تأکید کرد: الگوگیری از سیره حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، زمینهساز حرکت در مسیر حقطلبی، عدالتمحوری و انجام وظایف سازمانی با روحیهای متعهدانه و مبتنی بر ارزشهای اسلامی خواهد بود.
شایان ذکر است مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در نمازخانه ادارهکل دامپزشکی استان گیلان تا پایان دهه نخست ماه محرم برگزار میگردد.
نظر دهید