• 1399/07/05 - 08:43
  • تعداد بازدید : 244
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست فرهنگی بصیرتی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره کل دامپزشکی گیلان برگزار شد

نشست فرهنگی بصیرتی به مناسبت هفته دفاع مقدس روز چهارشنبه مورخ 1399/07/02 با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ستادی، ایثارگران، بسیجیان، کارکنان مرکز استان و تعدادی ازکارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان رشت در نمازخانه اداره کل دامپزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی گیلان به نقل از پایگاه مقاومت این اداره کل، در این مراسم حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای مقصودی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی گیلان در رابطه با فرهنگ دفاع و جهاد سخنرانی کرد و گفت: جنگ دو نوع است. یک نوع جنگ برای کشورگشایی، دنیاطلبی و بر اساس شهوات و مطامع دنیوی صورت می گیرد و دشمن به سایرکشورها تجاوز می کند و کشتار راه می اندازد تا منابع آن کشور را غارت کند و مردم آن کشور را برده خود سازد. این جنگ جنگ باطلی است. در مقابل این جنگ، دفاع از دین و کشور و ناموس و مردم مظلوم یک منطقه یا کشور است که جنگ مقدسی است و هرکس جانش را در راه دفاع از خود، ناموس و دین از دست بدهد این مقدس و خیلی با ارزش است و شهید محسوب می شود.

وی افزود: جنگ برای ما دست آوردهایی هم داشت: در جنگ قطع امید از بیگانگان ایجاد شد. در جنگ حتی سیم خاردار هم به ما نمی دادند. این باعث شد نیازمان را خودمان تأمین کنیم و از نظر نظامی پیشرفت کردیم. به طوری که الان موشک نقطه زن درست می کنیم.

درجنگ و کمک به جبهه ها همه اقشار، گرایش ها و حتی اقلیت های مذهبی شرکت داشتند.

حاج آقای مقصودی گفت: ساده زیستی، اخلاص، ایثار و جانفشانی فرماندهان در زمان قاجار در معاهده های مختلف بخش عظیمی از کشور ما جدا شد و در زمان پهلوی بحرین از کشور جدا شد ولی در 8 سال جنگ تحمیلی یک وجب خاک ایران را ازدست ندادیم لذا باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم و از آن درس بگیریم.

در پایان مراسم از رزمندگان و جانبازان اداره کل تجلیل به عمل آمد و توسط مدیر کل دامپزشکی به آنها لوح تقدیر اهدا شد.

  • گروه خبری : اخبار فرهنگی
  • کد خبر : 255864
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه