مراسم دهه کرامت در اداره کل دامپزشکی گیلان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی گیلان، مراسم جشنی به مناسبت دهه کرامت، میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) روز پنجشنبه مورخ 1397/05/04 با حضور حجج الاسلام والمسلمین حاج آقا کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور، حاج آقا عابدی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان تعاون روستایی کشور، حاج آقا قره خانلو مسئول اداره نظارت بر صید و ذبح شرعی حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور و حاج آقا فدایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی گیلان، مدیر کل و معاونین اداره کل، روسای ستادی، ایثارگران، بسیجیان و کارکنان مرکز استان و شبکه دامپزشکی شهرستان رشت در سالن اجتماعات غدیر اداره کل دامپزشکی گیلان برگزار شد.
دکتر مطهری فرد فرمانده پایگاه مقاومت اداره کل دامپزشکی در ابتدای مراسم اشعاری را در مدح حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرائت کرد.
در این مراسم حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور در باره دهه کرامت، زندگی امام رضا(ع) و ویژگیهای انسان های مؤمن سخنرانی کرد و گفت: سورن کییرکگور فیلسوف مسیحی دانمارکی که به او لقب پدر اگزیستانسیالیسم داده اند سه مرحله از وجود و زندگی را توصیف کردهاست که فرد ممکن است به انتخاب یکی از آن سه]یا هر سه مرحله[ مبادرت ورزد:
۱) مرحله حسانی یا جوانی: شیوه حسانی زندگی عبارت است از یک لذت گرایی پالوده، و مشتمل است بر جستجوی لذت و حالتی از تهذیب. فرد حسانی دائماً در جستجوی تنوع و تازگی است و در تلاش برای دفع رنج از خودش میباشد، اما در نهایت با نومیدی و رنج مواجه میشود. در این مرحله انسان تنها زندگی می کند و همه چیز را برای خود می خواهد. اکثر انسان ها در این مرحله می مانند و به مرحله بعدی نمی رسند.
2) مرحله اخلاقی: تعدادی از انسان ها به این مرحله می رسند. در این مرحله انسان با دیگران نیز تعامل می کند و آنچه را برای خود می خواهد برای دیگران هم می خواهد. مسیر اخلاقی زندگی یک نوع سرسپردگی شورمندانه و مشتاقانه را برای انجام وظیفه، برای تکالیف اجتماعی و دینی غیرمشروط در بر میگیرد.
3) مرحله دین و ایمان: مرحله دینی، که در آن شخص به اراده خداوند تسلیم میشود و با انجام این کار آزادی اصیل را مییابد. در این مرحله انسان ممکن است کاری بکند که از نظر اخلاقیون کار درستی نباشد. مثل فرمان خداوند که ابراهیم پسرش اسماعیل را قربانی کند؛ عملی که اعتقادات اخلاقی ابراهیم را نقض میکند. ابراهیم ایمانش را به شکلی ثابت قدم با عازم شدن برای اطاعت از فرمان خداوند و ذبح اسماعیل اثبات میکند. قیام عاشورا مصداق بارز دیگری از این مرحله می باشد که امام حسین(ع) برای احیای دین آگاهانه قیام می کند و خود، اهل بیت و اصحابش را فدای هدف احیای دین می کند. امام رضا(ع) در مرحله دوم(اخلاقی) قیام عاشورا را نهادینه می کند و به گسترش فرهنگ شیعی می پردازد.
مرحله سوم زندگی امام رضا(ع) از روزی شروع می شود که ضحاک از طرف مأمون مأمور می شود حضرت را از مدینه به مرو منتقل کند. امام اول راضی نمی شود و بعد که مجبور می شود قبل از عزیمت به مرو خانواده و فامیل را جمع می کند و عزاداری می کند و بدینوسیله مخالفت و عدم رضایت خود را از این سفر اعلام می کند. بعد در مرو پیشنهاد خلافت را نمی پذیرد و ولایتعهدی را هم بعد از مجبور شدن به شرطی قبول می کند که در امور حکومتی و عزل و نصب ها دخالت نکند چون هدف مأمون دو چیز بود: یکی اینکه به حکومت خود مشروعیت ببخشد و دیگر اینکه به مردم بگوید دیدید که ائمه شیعیان هم ریاست طلب و دنیا دوست هستند.
امام رضا فرمود: « مؤمن باید سه خصوصیت داشته باشد: 1- یک ویژگی از خدا داشته باشد که آن کتمان سر است. 2- یک ویژگی از پیامبر اکرم(ص)، که آن مدارا و خوب برخورد کردن با مردم است. 3- یک ویژگی از امام، که صبر در مقابل سختی ها و مشکلات است.»
دکتر مطهری فرد فرمانده پایگاه مقاومت اداره کل دامپزشکی در ابتدای مراسم اشعاری را در مدح حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرائت کرد.
نظر دهید