• 1399/08/07 - 10:53
  • تعداد بازدید : 849
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح کارگاه استحصال و بسته بندی خاویار در تالش

با حضور دکتر عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان گیلان و مهندس شاه کوئی فرماندار شهرستان تالش، کارگاه استحصال و بسته بندی خاویار در تالش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی گیلان، میثم جعفری زاویه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تالش گفت: یک واحد کارگاه استحصال و بسته بندی خاویار پرورشی و بسته بندی ماهیان خاویاری در تاریخ 1399/08/05 با حضور دکتر عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان گیلان و مهندس شاه کوئی فرماندار شهرستان تالش افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این کارگاه که متعلق به شرکت دریاخاویار تالش می باشد با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال و با اشتغال 15 نفر راه اندازی و وارد چرخه تولید شد.

جعفری افزود: در این مراسم دکتر عاقبتی در خصوص جایگاه تولید خاویار در استان گیلان و صادرات مربوط به آن و همچنین تلاشهای مجموعه دامپزشکی در شناسایی، مهار و کنترل نقاط بحرانی در فرآیند تولید بر اساس اصول HACCP سخنانی ایراد کرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر سه مزرعه فعال ماهیان خاویاری در شهرستان تالش وجود دارد که سالانه موفق به تولید 413 تن گوشت ماهیان خاویاری و مقدار 1.8تن خاویار می شود. همچنین تا سال آینده برابر پیش بینی های صورت گرفته هشت مزرعه دیگر نیز وارد چرخه تولید خواهند شد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان تالش,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 257066
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید